top of page

Allmänna Villkor

Följande är NA Digitalisering AB:s allmänna villkor. Dessa får du som kund del av vid projektstart och behöver godkänna innan projektet kan starta.

1 Parter

1.1 Detta avtal ingås mellan NA Digitalisering AB med org. nr 559365-8759 och kund enligt offert eller projektbeskrivning.

2 Projektbeskrivning

2.1 NA Digitalisering AB ska utveckla en digital plattform, hemsida eller liknande för kunden enligt kompletterande projektbeskrivning och/eller offert. NA Digitalisering AB ansvarar inte för drift och/eller underhåll av produkten förutsatt att ett serviceavtal inte har tecknats med kompletterande villkor.

 

3 Tidsplan och förutsättningar

3.1 Kunden förbinder sig att förse NA Digitalisering AB med all nödvändig information och material som krävs för att NA Digitalisering AB ska kunna genomföra projektet i enlighet med den överenskomna tidsplanen och kostnaden.

3.2 Om kunden inte tillhandahåller den nödvändiga informationen inom utsatt tid, vilket resulterar i en försening av projektet på mer än två (2) månader, har NA Digitalisering AB rätt att fakturera kunden för den innestående tiden, även om projektet inte är slutfört.

 

 

4 Force Majeure och Tredjepartsleverantörer

4.1 NA Digitalisering AB kan inte hållas ansvarig för förseningar eller misslyckanden som uppstår på grund av omständigheter utanför NA Digitalisering AB:s
kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, krig, terrorism, arbetskonflikter, eller störningar i tjänster från tredjepartsleverantörer.

 

4.2 NA Digitalisering AB garanterar inte drift eller tillgänglighet av tjänster som tillhandahålls av tredjepartsleverantörer, inklusive men inte begränsat till
hostingtjänster, domännamn, och betalfunktioner.

 

4.3 NA Digitalisering AB frånsäger sig ansvaret för eventuella finansiella förluster som kunden kan drabbas av till följd av att hemsidan eller tjänsten ligger nere. NA Digitalisering AB kommer dock att prioritera att lösa problemet och göra allt som står i dess makt för att förhindra att sådana situationer uppstår.

 

5 Sekretess och integritet

5.1 NA Digitalisering AB förbinder sig att inte avslöja någon information som kan skada kunden, under några som helst omständigheter.

5.2 Kunden förbinder sig att inte avslöja någon känslig information om NA Digitalisering AB som kan skada företaget, under några som helst omständigheter.

5.3 Båda parterna förbinder sig att hantera all information som utbyts under projektets gång som konfidentiell och att inte sprida sådan information till tredje part utan föregående skriftligt samtycke från den andra parten.

6 Användning och rättigheter

6.1 Kunden får inte sälja vidare, återanvända eller använda NA Digitalisering AB:s mallar och designer för kommersiella syften annat än vad som uttryckligen överenskommits.

 

6.2 Vid användning av betalfunktioner på hemsidan måste kunden teckna avtal direkt med betalningsleverantören. NA Digitalisering AB tar inget ansvar för kundens regelefterlevnad i användandet av produkten, inklusive men inte begränsat till efterlevnad av personuppgiftshantering (GDPR), bokningsvillkor, moms och andra relevanta regler. NA Digitalisering AB kommer dock att bistå med hjälp i dessa frågor i den mån det är möjligt.

 

 

7 Ansvarsbegränsning

7.1 NA Digitalisering AB tar inget ansvar för eventuella direkta eller indirekta skador som kan uppstå vid användandet av den levererade produkten, förutom vid grov vårdslöshet eller uppsåt från NA Digitalisering AB:s sida.

7.2 NA Digitalisering AB ansvarar inte för drift och/eller underhåll av produkten förutsatt att ett serviceavtal inte har tecknats med kompletterande villkor. Efter
att produkten är levererad och projektet därmed är avslutat, tar NA Digitalisering AB inget ansvar för drift och funktionalitet av produkten om ett separat serviceavtal inte har tecknats.

 

 

8 Fakturering och betalning

8.1 Betalning sker enligt den betalningsplan som anges i offerten. Alla fakturor ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum.

8.2 Vid försenad betalning har NA Digitalisering AB rätt att debitera dröjsmålsränta enligt gällande räntelag samt påminnelseavgift.

 

 

9 Avtalets giltighet

9.1 Detta avtal träder i kraft vid undertecknande av båda parter och gäller tills projektet är slutfört och alla betalningar är mottagna.

9.2 Avtalet gäller fr.o.m 2024-09-12 och tills vidare.

 

 

10 Tvister

10.1 Tvister som uppstår med anledning av detta avtal ska i första hand lösas genom förhandling mellan parterna. Om enighet inte kan nås ska tvisten avgöras i svensk domstol enligt svensk lag.

bottom of page